G2A Recenze – Šedý trh s hrami

G2A je internetový obchod s tak zvanými šedými klíči na počítačové hry. Přestože cena her na tomto serveru může být mnohdy podstatně nižší než při nákupu od běžných prodejců, jedná se o velmi nemorální a neetický nákup. Důvody a detaily si rozebereme v našem článku, který slouží jako G2A recenze a zároveň se zaměřuje na hlavní problémy této prodejny her.

Původ klíčů je pochybný

Ceny her mohou být na portále G2A i několikanásobně nižší než u běžných herních prodejců. Jak je to možné? Systém je zdánlivě idealistický. Web funguje jako tržiště, kde může každý prodat kód ke hře, kterou by sám nevyužil. Problémem je, že trh se stal terčem podvodníků a nebo vypočítavých překupníků.

Prvním způsobem, který je na G2A běžně používán je nákup her v zemích třetího světa za nižší tržní cenu a jejich přeprodej v lokacích, kde je cena několikanásobně vyšší. Ještě zásadnější je pak postup, kdy podvodníci prostřednictvím kradených kreditních karet nakoupí hry od prodejců ve velkém objemu a následně přeprodají na G2A. Okradení majitelé karet mezitím žádají u bank vrácení ušlých prostředků, které jim jsou navráceny a odečteny z kont prodejců, kteří zůstávají na transakci výrazně proděleční.

Popularita a reklama služby

Protože služba disponuje pravděpodobně poměrně schopným marketingovým týmem, její služby svého času propagovali i známí internetoví influenceři. Taktéž se mnohdy dostávají herní nabídky od G2A na přední pozice ve vyhledávání na internetu, protože firma využívá možnosti placené reklamy. Díky tomu se podniku i přes špatné renomé daří relativně snadno prosperovat.

Výrobci nezískávají své peníze

Logickým problémem spojeným s nákupem hry přes G2A je také to, že vývojáři her nezískávají žádné provize. Pokud zde koupíte hru, ten kdo na ní tvrdě pracoval neuvidí z vašich peněz ani korunu. Pro mnoho studií mohou být ušlé zisky zcela likvidační a mohou jim způsobit velké problémy. Vždy tedy dobře zvažte, zda nákupem hry nechcete kromě svého prospěchu podpořit také její autory, kteří to v dnešní době rozhodně nemají lehké.

G2A Recenze

Klady

Nízké ceny, které jsou ale vykoupeny velmi nevhodnými praktikami